click me

Saturday, August 18, 2007

Bila ahli politik jahat itu nak minta maaf?

Isu minta maaf dah jadi sangat penting kepada para pemimpin Barisan Nasional (BN) terutamanya di kalangan United Malay National Organisation (UMNO) setelah Namewee dikatakan memohon maaf melalui pemimpin MCA.

Malaysiakini melaporkan semalam bahawa kabinet telah menolak permohonan maaf itu.

Sejak bila para pemimpin yang sering menyakiti hati rakyat akibat perbuatan mereka selama ini, tiba-tiba berubah dan tahu perkataan minta maaf. Sepanjang sejarah politik negara ini, berapa kali di kalangan mereka ini secara terbuka meminta maaf kepada rakyat? Padahal kita semua tahu kejahatan mereka ini; rasuah, menipu, menang pilihanraya secara menipu, menghina dan memperbodohkan minda rakyat dan banyak lagi.

Secara terang pula pemuda paling bertuah yang menggelar penulis blog sebagai monyet berkata dia tidak akan memohon maaf. Eksen ko yer? Mentang-mentang bapak mentua ko PM!

Pengajaran terbaik dalam episod Negarakuku: Permohonan maaf rakyat hanya akan dipergunakan untuk keuntungan ahli politik yang tamak ini. Minta maaf bagi mereka hanya menunjukkan anda benar-benar bersalah, sedangkan bagi kita maaf tidak semestinya kerana kesalahan semata-mata.

Hak asasi kita dilawan oleh mereka dengan menggunakan undang-undang! Jangan sampai suatu masa nanti rakyat dah tak pedulikan undang-undang buatan tangan ahli politik jahat, sudahLAH!

Siapa mereka ini?

Reaksi Si Bocor


Bosan dengan UMNO/BN? Mari kita dengar muzik.

Ini khas untuk sesiapa yang berjiwa muda saja - sebab di kalangan kumpulan muzik anak muda ini ada yang cukup prihatin terhadap penipuan pemimpim ke atas rakyat selama ini

sapusapu24thaugust1.jpg


1 comment:

Sagaladoola said...

Hi arifabdull,

Good point there.....

The least of all at least Namewee apologise sincerely and properly,

not like this Bung Mokhtar and Mohd. Said Yusof that passed some sexist remarks towards Fong Po Kuan in Parliament and apologised to all women in Malaysia but specifically say not to Fong Po Kuan.

What kind of apology is that.

Not to mention those in UMNO that call bloggers monkey etc. etc.

Regards,
http://sagaladoola.blogspot.com